AKTIVITETER


Screen Shot 2018-09-16 at 18.42.39.png

Ambassador-korpset

Med vores Boss Ladies Ambassador-korps kommer vi ud på landets folkeskoler og erhvervsskoler og holder oplæg.

Korpset består af 40 unge, kvindelige håndværkere, der er trænet i at holde inspirerende oplæg, og som brænder for at fortælle om deres erfaringer med at være en del af den danske bygge-, anlægs- og installationsbranche.

Boss Ladies-ambassadørerne kan komme ud i forbindelse med åben skole på folkeskolerne, introdage på erhvervsskolerne eller andre arrangementer.  

 
Screen Shot 2018-09-16 at 18.43.34 copy.png

Learning labs

Gennem en række undervisningsforløb vil vi åbne erhvervsskolelærer og UU-vejlederes øjne for de muligheder, der byder sig for unge kvinder indenfor bygge-, anlægs- og installationsbranchen.

Vi har designet et forløb, der strækker sig over 3 individuelle dage, og hvor vi vil introducere deltagerne for øvelser, der kan hjælpe dem til at se, hvordan de kan understøtte flere unge kvinders motivation for at søge og være en del af erhvervsskolernes bygge-, anlægs- og installationsfag.

Alle forløb afrundes med, at vi udvikler en handleplan, de deltagende organisationer kan implementere for at sikre, at flere kvinder bliver en del af de danske bygge-, anlægs- og installationsbrancher.

Screen Shot 2018-09-16 at 18.49.20.png

Branchepraktikker

Med vores branchepraktikker for folkeskolens ældste piger mulighed for at komme ud og prøve kræfter med den danske bygge-, anlægs- og installationsbranche.

Vi sender grupper af ca. 4 piger ud i en række virksomheder, der har erfaring med kvindelig ansatte, og som giver pigerne muligheder for at stifte bekendtskab med flere facetter af brancherne.

Branchepraktikkerne varer ca. 3 dage, og vi sørger for, at de virksomheder, der er en del af projektet ligger i tæt afstand af de deltagende skoler.

 
Screen Shot 2018-09-16 at 18.41.15.png

Omvendt rekrutteringsmodel

Den omvendte rekrutteringsmodel er som navnet siger en omvendt rekrutteringsproces, hvor det er virksomhederne, der skal gøre sig eftertragtet for de unge kvinder og ikke omvendt.

Med den omvendte rekrutteringsmodel designer vi en række messer, hvor lokale virksomheder kommer og møder de unger kvinder, og får ’solgt sig selv ind’ overfor de kvinder, der skal ud og finde en praktikplads.

Den omvendte rekrutteringsmodel sørger for at der bliver faciliteret kontakt mellem virksomheder og unge kvinder, og sikrer dermed, at flere kvinder får mulighed for at få en praktikplads. Modellerne finder sted på erhvervsskolerne og ellers et sted tæt på de deltagende skoler.